Klik hier voor de presentatie Whitepaper-klantcontactmanagement-en-servicegerichte-organisaties.pdf
Nieuwe technologie heeft een grote impact op de communicatie van organisaties. Vernieuwingen in hardware (zoals smartphones, tablets) en software (zoals online toepassingen, apps) wijzigen de dialoog tussen organisaties en hun achterban. In een wereld waar de “buitenwacht” kritisch is en zich van publieke media bediend is de correcte afhandeling van vragen, opmerkingen en suggesties van groot belang. Negatief beschouwd kan de (foutieve) afhandeling van deze inkomende contactmomenten tot ongewenste publiciteit leiden. Positief gezien kan een excellente klantenservice naast tevreden klanten free publicity genereren en de organisatie positief in de belangstelling van anderen brengen. Maar ook binnen organisaties, zoals organisaties die met vrijwilligers werken of met externe partners, is de communicatie met deze betrokkenen van groot belang voor een optimale dienstverlening. Organisaties werken steeds meer in netwerkverbanden, waarbij de ondersteuning van de netwerkpartners zeer belangrijk is. Kortom, klantenservice, zowel extern als intern, is een belangrijk onderscheidend criterium van organisaties. “Are you being served ?” in een modern jasje, ondersteund door moderne technologie.
Are you being served – het belang van klantservice voor het succes van organisaties